پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۵، ۰۷:۵۶ ب.ظ

۰

این مراسم به همت بنیاد نخبگان استان و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با هدف تبیین فیوضات و برکات ماه مبارک رمضان و همچنین تشریح «نقش نخبگان در اقتصاد مقاومتی» سه شنبه مورخ 25/03/1395 در سالن شهید چمران دانکده علوم دانشگاه یاسوج برگزار گردید.

به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس در ابتدای این مراسم، نیک‌روز، رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد نیز ضمن عرض خیر مقدم و بیان اهداف مراسم، گفت: آنچه مهم است تعامل مطلوبتر و موثرتر بین نخبگان و مسئولان اجرایی استان در جهت توسعه همه جانبه است و این یک امر ضروری است.

یوسف نیک روز اذعان کرد: چنانچه تعامل لازم بین این دو قشر مهم برقرار شود جامعه پیشرفت می کند و به اهداف خود می‌رسد.

وی گفت: یکی از مواردی مانع توسعه استان است و عامل موثر در عدم توسعه متوازن کهگیلویه و بویراحمد فاصله بین نخبگان و مسئولان اجرایی این استان است.

رئیس بنیاد نخبگان استان افزود: نخبگان نقش موثر و کارآمدی در اجرا و تحقق هر چه مطلوبتر اقتصاد مقاومتی داشته دارند و انتظار می رود که نخبگان کهگیلویه و بویراحمد راهکارها و ایده های کارساز حود در زمینه کمک به توسعه همه جانبه این استان را ارائه دهند.

نیک‌روز با اشاره به اینکه امسال، سال اقتصاد مقاومتی با ضمیمه اقدام و عمل است، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب بارها تاکید کردند: نخبگان نقش فعال و کارآمدی در اجرایی کردن شعار سال دارند.

وی اظهار کرد: برگزاری نشست‌های مشترک، جلسات هم‌اندیشی و ... مسئولان اجرایی و نخبگان کهگیلویه و بویراحمد باید تداوم یابد زیرا گامی مهم برای برقراری تعامل لازم بین این دو قشر خواهد بود و خلاء موجود در این زمینه را باید پر کرد.

رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مسؤولان اجرایی استانی و کشور در بخش تولیدی محصول و ارائه خدمات فعالیت می‌کنند، افزود: کشور ما در تولید مقاله در منطقه دارای رتبه نخست بوده و در جهان 16 است؛ ولی در صادرات محصولات دانش بنیان بسیار عقب هستیم که این امر بسیار نامطلوب و ناپسند است.


وی با بیان اینکه نخبگان کهگیلویه و بویراحمد باید بیش از پیش از سوی متولیان امر و مسئولان اجرایی این استان مورد حمایت قرار گیرند، افزود: زمینه و بستر توسعه اقتصاد کشور، اقتصاد دانش بنیان است زیرا اقتصادی تحول آفرین خواهد بود و محور اجرا و تحقق این نوع اقتصاد نیز نخبگان هستند.

نیک روز گفت: در زمینه تحقق اقتصاد دانش بنیان باید همت و اقدام جدی‌تر و گسترده‌تری در کهگیلویه و بویراحمد و از سوی متولیان امر، مسئولان اجرایی و نخبگان این استان صورت پذیرد.

رئیس بنیاد نخبگان استان ضمن تاکید بر وجود حرکت چشم گیر در این زمینه علمی و پزوهشی در کشور، افزود: دانش ما به پژوهش و پژوهش باید به فناوری تبدیل شود و این در دست نخبگان و زبدگان علمی ماست تا ما بتوانیم مسئولان اجرایی را با ایده های خود به حرکت و تکاپو وادار کنیم و با وجود همه مشکلات امیدوارم دست به دست هم داده و با ارائه فعالیت‌ها و تلاش بسیار، قدم مثبتی برداریم.

نیک روز، گفت: امیدوارم مسئولان اجرایی نقش نخبگان و زبدگان علمی ما را بپذیرند؛ به لحاظ اینکه زبدگان و سرآمدان علمی جامعه، اتاق فکر مسئولان سیاست گذار و اجرایی هستند.

 

استقبال سازمان مدیریت و برنامه ریزی از راهکارهای نخبگان در زمینه برنامه‌ریزی و توسعه

در ادامه این مراسم، دکتر حس نوروزی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد، گفت: باید استفاده بهینه‌تری از ظرفیت نخبگان برای کمک به توسعه هر چه بیشتر استان شود.

وی اظهار داشت: نخبگان به عنوان قشر تاثیرگذار می‌توانند زمینه رشد و پیشرفت روزافزون کهگیلویه و بویراحمد را فراهم کرده و نقش ارزنده ای ایفا کنند.

نوروزی با اشاره به انواع برنامه‌ریزی در سطح ملی و منطقه‌ای، افزود: در نظام برنامه‌ریزی ملی نگاه و توجه چندانی به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های استان‌های کشور نمی‌شود که ایراد مهمی به شمار می رود و ما امروزه ما به این نتیجه رسیدیم که نظام برنامه ریزی در سطح ملی آرمان گرایانه است و به ظرفیت‌های استان‌ها آن طور که خود استان می‌داند، توجه نمی‌شود.

وی افزود: اگر ما توانستیم از نهاده‌هایی که به اقتصاد استان یا کشور تزریق کردیم دست آورد داشته باشیم، توسعه یافته هستیم و اگر در قبال نهاده‌هایی که تزریق کردیم ستانده گرفتیم پیشرفت یا رشد کردیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان افزود: بودجه‌ریزی در کهگیلویه و بویراحمد باید مبتنی بر برنامه باشد و چنانچه تعصبات مدیران اجرایی این استان نسبت به بخش‌های مختلف اقتصادی از بین رود می‌توان زمینه و شرایط توسعه استان را بهتر فراهم کرد.

وی گفت: تهیه برنامه آمایش سرزمینی کهگیلویه و بویراحمد در مراحل نهایی قرار دارد و سندهای اقتصاد مقاومتی و ششم توسعه این استان نیز در حال تهیه و تدوین است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با بیان اینکه نظام برنامه‌ریزی باید با هسته‌های کلیدی باشد، خاطرنشان کرد: این نظام اکنون به سمت برنامه ریزی منطقه ای و استانی می رود؛ یعنی نخبگان هر استان برنامه توسعه استان را تدوین کنند.

نوروزی با بیان اینکه تهیه و تدوین این سه برنامه و سند گامی مهم در راستای کمک به توسعه همه جانبه کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود، افزود: آن عده از نخبگان کهگیلویه و بویراحمد که توانایی کمک به توسعه این استان را دارند، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان از ایده‌ها و راهکارهای سازنده آنان استقبال می‌کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، تهیه سند اقتصاد مقاومتی را یکی دیگر از فعالیت ها برشمرد و تصریح کرد: در تهیه سند اقتصاد مقاومتی استان جزو پنج استان برتر کشور بودیم که با مشارکت خوب همه دستگاه های اجرایی در راستای تحقق بندهای 12 گانه سیاست های اقتصاد مقاومتی هر دستگاه در پنج سال آینده برنامه های خود را تهیه و اجرایی کند.


شناسایی ظرفیت‌ها و ارائه راهکار برای شکوفایی آنها توسط نخبگان

در ادامه مراسم، محمدحسن قدیری ابیانه افزود: بهبود روحیه کار و تلاش، افزایش میزان بهره وری و خرید نکردن کالاهای خارجی از دیگر پایه‌های مهم اجرا و تحقق اقتصاد مقاومتی خواهد بود.

عضو انجمن علمی علوم راهبردی، ترویج فرهنگ مصرف کالای خارجی توسط استعمار را در راستای مصرف گرایی دانست و افزود: آنها از نظر فرهنگی این کار را ترویج کردند که مصرف کالاهای خارجی و غربی نشانه تشخص اجتماعی است.

قدیری با بیان اینکه از نظر دین مبین اسلام کار و تلاش نوعی ارزش است، اظهار کرد: فرهنگ کار در کشور ضعیف بوده و مصرف گرایی نیز به طور چشمگیری رواج دارد و ایران با وجود داشتن انواع انرژی، منابع غنی و مواهب خدادادی سرشار دارای مشکلات متعدد اقتصادی است.

وی با اشاره به میزان کار مفید در دستگاه های اجرایی کشور و بالا بودن تعداد تعطیلات مناسبتی گفت: با این شرایط بهبود وضعیت اقتصادی و رسیدن به توسعه ممکن نیست.

سفیر سابق ایران افزود: کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی کشور به جای افزایش تولید و کمک به اقتصاد حالت مطالبه‌گری از دولت دارند و مردم کشور منتظر هستند که دولت تمامی نیازها و خواسته‌های آنان را تأمین کند در حالی که در کشورهای دیگر مردم به دولت کمک می‌کنند.

قدیری با بیان اینکه سیاست استعمارگران این است که کشورهای نفت خیز اهرمی در دست ما باشد و نقطه ضعفی در دست کسانی که نفت و این منابع انرژی را ندارند، گفت: یکی از تصورات نادرست مردم ایران آن است که با درآمدهای بالای نفتی می توان علاوه بر اداره مطلوب کشور مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را نیز برطرف کرد.

عضو انجمن علمی علوم راهبردی، اظهار کرد: قرار نیست آمریکا ارزش‌های خود را به کشورها صادر کند، بلکه به دنبال پیاده کردن ارزش‌های مورد نظر خود که منافع استعماری در آنها دارد بوده و در این زمینه کار کرده و کشور ما را از نظر فرهنگ کار ویران کرد.

وی بعد دوم استراتژی دشمنان استعمارگر را درآمدهای نفتی دانست و افزود: استراتژی بعدی آنها براین است که درآمد حاصل از صادرات نفت کشورهای نفت خیز در کارهای عمرانی و آبادانی کشور مصرف نشود و ما مصرف گرا باشیم و بعد برای اینکه این پول در کشور هزینه نشود، ما باید کالاهای آنها را مصرف کنیم.

وی با بیان اینکه برای گشایش در اقتصاد باید ذهنیت خود را از نفت دور کنیم، افزود: دیگر زمانی که قیمت نفت 100 دلار بود گذشت و هیچ گاه دیگر نفت به این قیمت نمی‌ رسد پس باید برای رشد اقتصادی به فکر دیگری باشیم.

سفیر سابق ایران در مکزیک، گواتمالا و استرالیا افزود: از مشکلات اساسی کشور این است که دل به کار نمی‌ بندیم و مصلحت‌ ها را فدای محبوبیت‌ ها می‌ کنیم و علت ورشکستگی اخیر برخی از کارخانه‌ها این است که از یک طرف مردم دیگر کالای داخلی نمی‌ خرند و از طرفی کارگر و مهندس و کارفرمای ما به خوبی دل به کار نمی‌ بندند.

قدیری اظهار کرد: از نخبگان کشور و کهگیلویه و بویراحمد انتظار می رود که ظرفیت‌های توسعه در تمامی ابعاد و زمینه‌ها را شناسایی و برای شکوفایی آنها ایده و راهکار مناسب ارائه دهند.

۹۵/۰۳/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">