پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۱۷ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۱۷ ب.ظ

۰

محمدحسن قدیری ابیانه، تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: در آستانه انتخابات هستیم و در آن سوی میدان دشمنان و ایادی داخلی آنان یکپارچه قصد دارند تا مردم را از آمدن پای صندوق‌های رأی منصرف سازند. در چنین وضعیتی وظیفه خواص است تا با حضور و تبیین خود از منافع حضور در انتخابات سخن بگویند.

به گزارش همشهری آنلاین، رهبری در سخنرانی اخیر خود که در دیدار جمعی از فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش صورت گرفت، با تبیین نقش شتاب‌دهندگی خواص، به معنای مجموعه‌ها و عناصری که با شناخت و تشخیص صحیح و شجاعانه و به موقع اقدام می‌کنند، فرمودند:«خواص در ایجاد شتاب لازم برای تحقق اهداف انقلاب، وظایف سنگینی بر عهده دارند.» با توجه به نزدیکی به انتخابات و اهمیت نقش خواص در راستای تحقق اهداف انقلاب با محمدحسن قدیری ابیانه، تحلیلگر مسائل سیاسی گفت‌وگویی داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

🔎تقسیم‌بندی خواص

قدیری ابیانه در ابتدا گفت: مقام معظم رهبری در سخنان روز گذشته خود به اهمیت نقش خواص در جهاد تبیین و روشنگری در عرصه اجتماعی پرداختند. خواص را در این مقام می‌توان به دو بخش تقسیم کرد. خواصی که دارای مسئولیت‌های مختلف از جمله مسئولیت‌های اجرایی در سطح کشور بودند و از این جهت اثرگذاری قابل توجهی دارند؛ و خواصی که باوجود عدم مسئولیت و تصدی امر در بخش خاصی از قدرت نفوذ برخوردار بوده و توانایی اثربخشی بر طیفی از مردم جامعه را خواهند داشت.

🔎 مهم‌ترین وظیفه خواص چیست؟

وی افزود: خواص مهم‌ترین وظیفه‌ای که بر دوش دارند روشنگری و تبیین حقایق برای عموم جامعه است، به شرط اینکه این موضوع را به خوبی عهده‌دار شوند و به منصه ظهور برسانند. در غیر این صورت کارکرد خواص جامعه تبدیل به خیانت به کشور می‌شود، کمااینکه با مرور گذشته می توانیم مقاطعی از خیانت و بدعهدی برخی از آنها را ببینیم. برخی از خواص با انحراف از مسیر درست، خود را همراه و همگام با قدرت‌های استعماری و استکباری نشان دادند و مانع جدی پیش روی برخی از نهضت‌های آزادی‌بخش شدند.

🔎 خواص و نقش آنان در سیر و روند انتخابات

او اشاره کرد: بی‌شک مخاطبان اصلی مقام معظم رهبری کسانی هستند که قصد خدمت و کنش‌گری مؤثر در جامعه را برای پیش‌برد مصالح کشور دارند. این بخش از خواص باید در کف میدان حاضر باشند، به ویژه اینکه ما در آستانه انتخابات هستیم و در آن سوی میدان، دشمنان و ایادی داخلی آنان به صورت یکپارچه قصد دارند تا مردم را از آمدن پای صندوق‌های رأی منصرف کنند و نوعی یأس را به شکل فراگیر برای جامعه به ارمغان بیاورند. در چنین وضعیتی بی‌شک وظیفه خواص است تا با حضور و تبیین و روشنگری‌های خود از منافع حضور در انتخابات سخن بگویند و جامعه را نسبت به تحولات ملتفت و آگاه سازند.

این تحلیلگر بیان کرد: نکته دیگر اینکه هر کدام از خواص به نحوی از انحا دارای تریبون و بلندگو هستند. برخی از آنان رسانه دارند و برخی دیگر به شکل محدودتر اثرگذاری و کنشگری در جامعه را متکفل می‌شوند. به هرحال باید از همین بستر استفاده کرد و مردم را نسبت به مشارکت در انتخابات و اهمیت آن ترغیب کرد.

سفیر اسبق ایران در استرالیا تصریح داشت: حق تعیین سرنوشت و رأی دادن، موهبتی است که با پیروزی انقلاب اسلامی به دست آمد و باید اهمیت حضور در چنین مشارکت‌های سیاسی برای عموم جامعه تفهیم شود. به تعبیر دیگر، اهمیت حضور در انتخابات و نقش خواص در این راستا عبارت است از اینکه هرچه مشارکت در انتخابات بالاتر باشد، ناامیدی دشمن در جهت ضربه به کشور نیز بیشتر خواهد شد و انگیزه هدف قرار دادن جامعه ایرانی از سوی دشمنان کم‌رنگ می‌شود.

قدیری ابیانه در انتها گفت: موضوع حساس اینکه خواص نباید دوپهلو و گنگ سخن بگویند؛ آنان به تعبیری باید بپذیرند که دفاع از اسلام و کشور مساوی است با مورد هجوم دشمن واقع شدن. از این رو باید بدون تعارف و بدون دوپهلوگویی، از بیان حقایق دفاع کرده و آن را در عمل محقق سازند.

https://hamshahrionline.ir/x94Xg

۰۲/۱۱/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">