پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

شنبه, ۱۶ دی ۱۴۰۲، ۰۹:۵۷ ب.ظ

۰

📆 ۱۰ دی ۱۴۰۲

قدیری ابیانه تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: تفسیر قانون اساسی با شورای نگهبان است؛ بنابراین اگر کسی این را قبول نداشته باشد نظرش خلاف قانون اساسی است.

محمدحسن قدیری ابیانه، فعال سیاسی درباره انتخابات و انتقاد‌ها نسبت به نظارت استصوابی شورای نگهبان گفت: تفسیر قانون اساسی با شورای نگهبان است؛ بنابراین اگر کسی این را قبول نداشته باشد نظرش خلاف قانون اساسی است. ما باید بین نظر قانون اساسی و این افراد یکی را انتخاب کنیم که طبق قانون اساسی اولویت با شورای نگهبان است.

وی با اشاره به مخالفت جریان اصلاح طلب با نظارت استصوابی شورای نگهبان بیان کرد: علت مخالفت اصلاح طلبان با نظارت استصوابی این است که آن‌ها می‌خواهند افراد مساله دار و سست عنصر را وارد کنند؛ هر چند که شورای نگهبان هم الزاما تمام نظراتش صحیح نبوده است و برخی اوقات نیز اذعان به اشتباه کردند؛ زیرا متصل به وحی الهی نیست!

قدیری ابیانه افزود: متاسفانه نظارت بر انتخابات شورای شهر بر عهده شورای نگهبان نیست و شورای نگهبان خودش این مسئولیت را بر عهده نگرفت و نتیجه عدم نظارت شورای شهر این شده که هر از چند گاهی خبر دستگیری برخی از اعضا بر اساس تخلفات متعدد پخش می شود.

این فعال سیاسی تاکید کرد: مشکل دیگری هم که در قانون اساسی داریم این است که نظارت شورای نگهبان تا زمانی است که فردی وارد مجلس می‌شود و زمانی که وارد مجلس شد دیگر شورای نگهبان اختیاری ندارد و اگر فردی در زمان نمایندگی خلافی انجام دهد متاسفانه شورای نگهبان نمی‌تواند اقدامی انجام دهد. معتقدم که یکی از اصلاحاتی که باید در قانون اساسی وارد شود این است که نظارت شورای نگهبان به دوران نمایندگی افراد هم تعمیم داده شود تا جلوی فعالیت افرد خطاکار گرفته شود.

https://www.yjc.ir/00

۰۲/۱۰/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">