پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

جمعه, ۲۲ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۳۶ ب.ظ

۰

📆 شنبه، 16 دی 1402

دکتر محمد حسن قدیری ابیانه سفیر اسبق جمهوری اسلامی ایران در مکزیک و استرالیا در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار ساعدنیوز به تحلیل ابعاد حادثه غمبار تروریستی کرمان پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعدنیوز، دکتر محمد حسن قدیری ابیانه در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار ساعدنیوز درباره حادثه تروریستی غمبار کرمان گفت: 90 نفر از هموطنان ما در این انفجار تروریستی شهید شدند. دشمنان ما از جنس انسان نیستند. چه آمریکا، چه اسرائیل و انگلیس و چه گروهک های تروریستی مانند منافقین، داعش و جندالظلم و الباقی گروه های مشابه. قطعاً اینها از این که تعداد کشته ها بالا بوده خوشحالند و اگر باز این امکان برای آنها وجود داشته باشد دست به جنایت می زنند. قدیری ابیانه افزود: هرچند برخی کشورها لفظاً این حادثه را محکوم کردند ولی آمریکا و اسرائیل این عملیات تروریستی را محکوم نکردند و فقط گفتند که کار ما نبوده است! یقیناً دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی، مسببین این حادثه را شناسایی و دستگیر خواهند کرد و به سزای عمل شان خواهند رساند.

سفیر اسبق ایران در استرالیا در ادامه به احکام قضائی غیربازدارنده همکاران تروریست های شاه چراغ اشاره کرد و گفت: من از قوه قضائیه گلایه دارم. یک نفر از افراد دخیل در حمله به شاهچراغ به اعدام محکوم شد ولی همکاران او فقط به 5 سال زندان محکوم شدند! چرا باید برای کسی که جهت کشتار مردم بی دفاع همکاری کرده و تدارک دیده را فقط به 5 سال زندان محکوم کرد؟!

این کارشناس مسائل ایران افزود: در رابطه با جنایتی که در کرمان رخ داد، ما شاهد محکومیت این جنایت توسط افراد مختلفی بودیم. متأسفانه معدود افرادی بودند که در داخل ایران از این حادثه اظهار خوشحالی کردند! من فیلم یکی از این افراد را دیدم که بعد از دستگیری اظهار ندامت کرده بود! می گفت که من جوگیر شدم. کدام جو؟ چه جوّی در ایران بوده است که او درگیر آن جو شده است. نباید به این سادگی از کنار این رویدادها گذشت. نباید اجازه داد این افراد با یک معذرت خواهی آزاد شوند. به نظر من، کسانی که از این حادثه خوشحال شدند کم از کسانی ندارند که بمبگذاری کرده اند. من خواستار قاطعیت دستگاه قضایی با این افراد حامیان جنایتکاران و تروریست ها هستم. یکی از اساتید دانشگاه آزاد هم گفته می شود که از این حادثه تروریستی اظهار شادمانی کرده بود! آیا این استاد به صرف اخراج از دانشگاه تنبیه می شود؟!

سفیر اسبق ایران در مکزیک درباره کیفیت و محل پاسخ ایران به حملات تروریستی گفت: این موضوع را مسئولین مربوطه امنیتی و نظامی باید تشخیص دهند که در کجا و چگونه به این حمله پاسخ داده شود؟ مسئولین باید خودشان این موضوع را مشخص کنند.

قدیری ابیانه درباره نقش تسهیل ویزا برای اتباع خارجی در ورود تروریست ها به ایران گفت: تسهیل ویزا برای اتباع کشورها برای جذب توریست است نه جذب تروریست! مرزهای ایران به گونه ای است که تروریست ها اگر بخواهند وارد شوند، نیازی به ویزا ندارند. همان طور که خیل عظیمی از افغان ها به صورت غیرقانونی وارد می شوند این اتفاق می افتد. یا از همان مسیری که کولبرها حرکت می کنند تروریست ها هم وارد می شوند.

این کارشناس با اشاره به ضرورت ساماندهی آوارگان افغان در ایران برای جلوگیری از به کارگیری آن ها در عملیات های تروریستی و تکفیری تصریح کرد: من پیشنهادی را به یکی از مسئولین در این مورد ارائه دادم. برخی از این افعانی ها از سر استیصال و درماندگی و جنگ در افغانستان به کشورمان پناهنده شده اند. اما برخی نیز برای عملیات تروریستی و با افکار تکفیری می آیند. ما نباید اجازه دهیم که کسانی که دارای افکار تکفیری هستند وارد کشور شوند. افغانی های ساکن در ایران باید به صورت رندوم با استفاده از دستگاه دروغ سنج مورد آزمایش قرار گیرند و با چند سؤال ساده می شود حضور فردی با افکار تکفیری در کشور را محرز کرد. باید پرسیده شود که آیا شیعیان کافرند؟ آیا قتل شیعیان مباح است؟ اگر کسی که دارای افکار تکفیری است شناسایی شد باید هویت اش ثبت شود و دیپورت شود و به او گفته شود در صورت ورود مجدد با عواقب سختی مواجه خواهد بود. این دستگاه دروغ سنج یک لپ تاپ است با اندکی ضمائم که ارزان هم هست. به نظرم برای تحکیم امنیت باید از این ابزارها استفاده کرد.

قدیری ابیانه با اشاره به وجود موانع قضائی و قانونی بر سر راه استفاده از دستگاه دروغ سنج گفت: وقتی با یکی از مسئولین در این مورد صحبت می کردم گفتند که برای استفاده از این دستگاه نیاز به حکم قضائی و رأی قاضی داریم! چرا دست دستگاه امنیتی ما باید موقع برخورد با اتباع غیرقانونی بسته باشد؟ باید دست دستگاه امنیتی مان را باز بگذاریم. گاه دستگاه قضایی و قوانین فشل هستند. چرا بدون حکم قاضی نمی توان یک افغانی را با دستگاه دروغ سنج مورد سؤال قرار داد؟ این طور دست دستگاه امنیتی را بستن خلاف امنیت و مصالح کشور است. نیروهای اطلاعاتی و امنیتی باید بتوانند وقتی نسبت به افرادی مشکوک میشوند اعم از اتباع و ایرانی، آنها را مورد بازخواست قرار دهند. دستاوردهای این کار بیش از خطاهایی است که ممکن است رخ دهد. استفاده از سلاح توسط نیروهای امنیتی نیز محدود شده است. این کار، جرأت را از نیروهای امنیتی و انتظامی می گیرد و به خاطر همین شاهد بودیم که یکی از نیروهای پلیس به خاطر تردید در استفاده از سلاح در درگیری با یک مجرم قمه به دست به شهادت رسید. بنابراین، من معتقدم که باید در قوانین امنیتی و قضائی مان تجدیدنظر کنیم.

B2n.ir/r00005

۰۲/۱۰/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">