پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

جمعه, ۲۲ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۳۹ ب.ظ

۰

قدیری ابیانه دیپلمات اسبق کشورمان درباره بیانات مقام معظم رهبری در زمینه اهمیت مشارکت مردم در انتخابات نکاتی را بیان کرد.

محمد حسن قدیری ابیانه دیپلمات اسبق کشورمان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره بیانات مقام معظم رهبری در زمینه اهمیت مشارکت مردم در انتخابات بیان کرد: هر چهار سال یک بار می‌توانیم پای صندوق‌های رای برویم و انتخاب خود را درباره افراد درون مجلس، ریاست جمهوری و شورای شهر اعلام کنیم؛ موضوعی که برای مجلس خبرگان هر هشت سال یکبار رخ می‌دهد. به بیانی دیگر در حقیقت ما مسئولیت و مدیریت کشور و اموال عمومی را به افراد منتخب خود می‌سپاریم.

🔎 بسیاری از کسانی که در انتخابات شرکت نمی‌کنند، زیرا از انتخاب قبلی خودشان راضی نیستند.

وی ادامه داد: پس باید دقت کنیم که چه افرادی را برای این مسئولیت‌ها انتخاب می‌کنیم. همانگونه که اگر قرار باشد اموال شخصی خود را به شراکت بگذاریم و به فردی بسپاریم دقت لازم را برای این موضوع در نظر می‌گیریم. با انقلاب اسلامی این حق رای را به دست آوردیم. افرادی که در انتخابات شرکت نمی‌کنند این حق خود را به سایر افرادی واگذار می‌کنند که در انتخابات شرکت می‌کنند و به رای افرادی ضریب می‌دهند که در انتخابات شرکت می‌کنند. افرادی که وارد مجلس می‌شوند چه با کمترین آرا وارد شوند و چه با بیشترین آرا وارد شوند از نظر حقوق و وظایف و اختیارات با هم هیچ تفاوتی ندارند. برای مثال فردی که با بیست هزار رای وارد مجلس می‌شود با فردی که با چند میلیون رای وارد می‌شود اختیارات مشابهی دارد، اما هرچه تعداد شرکت کنندگان در انتخابات بیشتر باشد پیام جهانی آن بیشتر موضوعیت دارد و دشمن را از اینکه بتواند در بین مردم رخنه کند نا امید می‌کند و آن‌ها را از تفسیر‌های اشتباه از اوضاع داخلی کشورمان منع می‌کند و این هزینه‌های کشورمان را کم می‌کند.

قدیری ابیانه افزود: در حقیقت هرکس در انتخابات شرکت کند در اصل هزینه‌های مقابله با دشمن را کاهش می‌دهد؛ بنابراین باید تلاش کنیم تا انتخاب خود را داشته باشیم و در انتخابات شرکت کنیم. البته برخی در تلاشند تا کاهش مشارکت را به مقبولیت و مشروعیت نظام ربط دهند در حالی که در هیچ کشوری چنین اقدامی انجام نمی‌دهند. من با بسیاری از مردم در ارتباط هستم و بسیاری از آن‌هایی که در انتخابات شرکت نمی‌کنند، از انتخاب قبلی خودشان راضی نیستند و ربطی به مقبولیت و مشروعیت نظام ندارد. دشمن تلاش می‌کند تا از این موضوع اینگونه القا کندکه آن‌ها با مشروعیت نظام مشکل دارند.

🔎 قوه قضائیه باید به موضوع تخریب، توهین و تهمت به نامزد‌ها ورود کند

این دیپلمات پیشین کشورمان درباره دو قطبی‌های ایجاد شده نیز بیان کرد: طبق قانون تشخیص صلاحیت نامزد‌ها با شورای نگهبان است که این شامل احراز صلاحیت می‌شود که تایید می‌کند آیا این فرد صلاحیت دارد یا خیر و دوم اینکه دلیلی بر رد صلاحیت نمیبینند و تایید آن‌ها به این معنا نیست که این افراد حتما مناسب نمایندگی مردم هستند. زیرا تشخیص مناسب بودن این امر بیشتر به خود مردم مربوط است، زیرا آن‌ها انتخاب می‌کنند؛ در این شرایط باید نامزد مد نظر خود را انتخاب کنیم و حتی به معرفی او کمک کنیم. هم نامزد‌ها باید ویژگی خود را اعلام کنند و هم مردم معرفی کنند، اما باید از تخریب رقبا پرهیز شود.

قدیری ابیانه تاکید کرد: تخریب باعث تقابل می‌شود که می‌تواند به دو قطبی تبدیل شود. دشمنان هم معمولا زمان انتخابات را بهترین زمان برای فتنه می‌دانند، زیرا هیجانات افزایش می‌یابد ما باید از این امر پرهیز کنیم، اما اینجا مساله دیگری هم وجود دارد مبنی بر اینکه متاسفانه برخی مواقع نامزد‌ها و یا اعضای ستادهایشان برای تخریب رقبا به توهین، تخریب و تهمت روی می‌آورند. متاسفانه قوانین ما نیز درباره مجازات این افراد بازدارنده نیست و باید قوه قضائیه در این موارد سریع اقدام کند و در همان ایام انتخابات اگر کسی خلاف کرد باید با وی برخورد شود نه اینکه وارد دور کند شود.

وی خاطر نشان کرد: نمایندگان زمانی که به مجلس می‌روند درباره مسائل مختلف نظرات مختلفی دارند خوب است که در مجلس این نظرات مختلف مطرح شود تا به یک نظر درست برسند. داشتن نظر متفاوت نباید به خصومت بدل شود بلکه باید در یک محیط دوستانه نظرات مطرح شود و این سلامت باید در ایام انتخابات نیز مدنظر قرار بگیرد نه اینکه به دشمنی مردم با هم بدل شود همانگونه که در مجلس باید در یک محیط صمیمی نظرات متفاوت بیان شود. داشتن نظرات مختلف در بین نامزد‌ها نیز نباید منجر به تخلاف شود و باید وحدت و تحمل خود را در زمینه افکار دیگران و رقبا افزایش دهیم.

https://www.yjc.ir/00aG3M

۰۲/۱۰/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">